måndag 31 december 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 463

Kristen-satanistisk kyrka, den depressiva, negativa satanismen, varo vi. Satan, djävularnas stamfader; erotisk. Alla miljoner djävular som finns, florerar, i Helvete och på jordebesök: stamfader. Han håller dem dock hårt med diktatur och enmansstyre; de är, undersåtar. De är alla artiga, snälla och beredvilliga, som små änglar, och änglabarnet nummer ett, Satan, voro; en ängel. Det är ett synnerligt artigt släkte med sin sammanhållning i glada vänners lag. I Helvetet finns rum för kamratskap straffarna emellan, som har en djup, pga dess enkelhet, kamratskap, som ej är Jesu högtidsssamvaro, utan i enklare format. Satan bjuder in, med alla hål och formationer, med all negativism, med alla särdrag. Han lockar in den värsta; mig. Jag får möta hans vänner. De är miljontals, jag ser en ny varje dag. De är alla; artiga, tjänstvilliga och har en säregen humor. Det är så jag känner Satan; snäll. Beredvilliga tjänare, vana vid hans styre, så skola jag bli också. Låt mig förena mig med djävularna, efter död.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar