måndag 17 december 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 420

Aldrig, aldrig tar det slut. Ångesten, depressionen, lidandet. Satan, hjälp mig! ber vi, bön, skri: hjälp! Vad göra, Satan, mitt i den eviga ångesten? Hjälp mig älskade, om jag dyrkar dig mer? Om jag bättrar mig? Om jag blir en bättre satanist? Tänker på dig oftare? Evigheten: Satan, om han är evig är lidandet evigt. Bota min eviga smärta, Satan. Ångestattack och rop om barmhärtighet, Gud! Satan! Hjälp! Tack Satan för pina och vila. Tack Satan för oändlig ångestattack, anfall utan slut. Vad då göra? Tacka Satan för det givna. Be om det åter, be om lidande att komma åter, bestå, tacka för sadism, du; masochist, slav. Tack Satan för tortyr och prövningar, för lidande och sorg. Tack, jag älskar dig. Tack för större lidande än en människa kan gå igenom, tack för problem staplade på problem, för rivna ärr. Tack – evigt din, Satan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar