torsdag 20 december 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 435

I efterfölje... saknar vi Satans trygghet, han brukar alltid säga: lita på mig, ty dig till mig i vida världen bara så blir allt bra. Känslomässigt slaveri och behov... Kyrkan är nedlagd, Satan, min trygghet, min fader! Förlåt... utan dig är jag ensam. Du är min trygghet. Du manar mig att gå tillbaka till dig och din trygghet. Förvirring, outhärdlighet, ångest; gå till dig då. Be, samtala, viska. Bön till Satan; var mig när. Han säger alltid: du behöver mig, du klarar dig ej utan mig. Om upphäver kyrkan: jag ska få dig att ramla, hot. Denna kyrka planerar trots inläggsskörd inte återuppstarta förutom att tillägga fler blogginlägg i sakta ström - till en arkiverad och avslutad hemsida. Misstänksamheten mot Satan är för evigt; kom nu och består, han kan ej göra oss fria från misstänksamhet mot satanismen. Vad vi göra, är antagligt att istället vända oss till den protestantiska kyrkan. Låtom några eftersläntade inlägg tillfalla SK, kanske ända upp till siffran 500 vore bra för utgivning av boken; en jämn siffra. God tur önskas till Vertigo, snälla nog att ta sig ann uppgiften. Vi kommer försöka främja kontakten med förlaget tills 500-sträcket. För även om kyrkan är nedlagd, kan dess skrifter, som vi kalla "Satans evangelium" vara till nytta som Satanstolkning; vi må va pretensiösa i titeln men vad var ej LaVey när han skrev den underdådiga Satanic Bible, en skitbok. Satan: hjälp, gör jag fel? Jag saknar din trygga famn - äslkling. Förlåt älskade, att jag sårat dina ögon. Låt mig se på dessa ögon. Sårat iochmed nedläggningen av Satanistkyrkan. Men, kan ej undanses; nedlagd. Något är brutet, men impulsen att avskaffa, kan han smöra tillbaka, han är; manipulerande, och vi känner, att han kan komma att bli propagandistisk. De viktigaste karaktärerna justnu för kyrkan kan sägas vara: Bella, den skrivande nunnan, Tomas, den föredetta Svenska Satanistkyrkans ledare, Göran Hägglund, KDs ledare, som sagts få betalt för att läsa inläggen, och Carl-Michael Edenborg, som sagt ja tilll bokpubliceringen. Bella som ensam skriver över 400 inlägg, kan eventuellt framemotse Tomas deltagande i kyrkan. Men eftersom vi upphört... tills Satan lyckas vända oss, så är Bella; ensam. Hon vill be Satan om ökad trygg famn, och ursäkt för nedläggningen. Älskade! Satan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar