onsdag 5 december 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 382

Satan: jag svär evig trohet och fördjupad följsel. Aldrig ska jag svika dig, genom att lämna tortyrens väg, genom att vara glad emedan du består ledsen, alltid ska jag dela dina känslor, och du har av Gud fötts depressiv, du kan ej fly din personlighet och vi ska stötta dig genom att dela den. Jag lämnar dig aldrig, Satan, och dina släktingar i helveteshus. Vi satanistmunkar önskar också komma till Helvetet efter vår död, ej som dåtida syndare utan som frivilliga medhjälpare i Satans straffsystem. Vi önskar förenas med alla miljoner smådjävular som fötts i Satans anatomiska efterföljd; vackra, grova, poetiska. Denna blogg börjar komma upp i en anmärkningsvärd siffra, och skola på sikt givas ut i broschyrform/pocket på förlag. Vi önskar också öka vårt nätverkande med andra satanistförbund, svenska satanister – och den kristna världen, med Göran Hägglund som ledare. Helig vara han! Den forna ledaren för Svenska Satanistkyrkan, tordes vara Sveriges ledande satanist; jag enbart sekundär, böjer mig under hans överhöghet och återkomst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar