torsdag 20 september 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 336

Satan får folk att må dåligt. Han är utskickat på eget bevåg för att skapa slum och misär hos mänskligheten, främst då i storstäderna, han trivs. Satan är inte känd som övergivare utan evigt trogen med sina pakter. Änglar dras från faran, djävular dras till tortyr och smärta. Jag har likt ”Svenska satanistkyrkan” hoppat av satanismen men skriver ändå. Får se vart det bär hän, om bloggen läggs ner. Slutat va satanist pga han ej hjälper mig när jag mår dåligt. Satan är med dig, så är jag skolad, men när jag utnyttjat honom för egna syften (att stå ut under dagspassets alla timmar) överger han tillsist den omvända slavismen, för att dumpa mig, jag som ej klarar mig utan hans, någons, axel, och han har tydligt visat att ingen själsfrände finns utöver honom, guden, den osynliga. Han som kan gå på gatan i all sin medmänsklighet. Satan ser dig i alla dina svåraste stunder, vare sig han väljer att hjälpa dig upp eller ej, så är du inte ensam. Det var när känslan av ensamhet, och brist på svar på tilltal, dök upp som jag är klarvaken när jag titulerar mig vara icke-satanist. Om han har övergett mig för att sätta typexempel på nåt sätt, så låtom då mig smutskasta honom i denna blogg, där vi lär att ej ens gudarna är pålitliga och ej ens Satan är evigt trogen. Självmord blir enda utvägen, psykiatrin är dock ej lika effektiv som religion men medicinering kan behövas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar