torsdag 20 september 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 309

LaVey har förstört så mycket skit. Det är på hans lära som Svenska Kyrkan och Kristdemokraterna baserar sin anti-satanism, de är skolade i att LaVey-satanismen förklarat krig mot Gud och hädar Gud. Vi protesterar pga det potentiella samarbete kyrkorna annars skulle kunna ha. Vi utreder missförståndet: det är Jesus och ej Gud som är Satans motsats och fiende. Jesu ljus innehåller allt Satan inte är, emedan Gud står neutral de två sönerna emellan. Gud kan va både vred och godhjärtad. LaVey har förstört hela satanismen när han hädat Guds icke-existens. Satanistkyrkan dock hävdar Jesu levnad på jorden och som profet för oss, men han är inte högre i rang än Satan, som är en ytterst viktig kristen figur, kanske den viktigaste, eftersom han tar hand om syndare, kan man bli viktigare? Anton LaVey är skapare av satanismen, men hans irrlära om att Gud inte existerar och att Satan ersätter Gud, är fel. Vi har av Satan hört säga att Gud är hans far, likt Jesus, och att de två är bröder. Bröderna svart och vitt, ont och gott, lidande och njutning. Satanistkyrkan går dock ej i strid mot brodern Jesus utan inhyser alla bibliska figurer, Satanistkyrkan anser Jesus vara en profet för oss, vilket, tillsammans med andra punkter, skiljer oss från Church of Satan, varav de viktigaste är t ex att Gud existerar, att Satan är Guds son och att lidande, ej njutning är eftersträvansvärt, liksom enkelhet, meditation och fasta, spartanskt leverne i känslodödhet, vilket vi lärt från Jesus, emedan Satan anses vara känslosam och full av explosivitet inom ångest och sorgesamma känslor. Att kombinera Jesu sparsamhet med Satans ångest skapar Satanistkyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar