söndag 22 januari 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 245

Satan är ljuset, och ej Jesus, Men varje dag ser jag Jesus ljus, vart jag än ser, jag måste som skribent därför sammanlänka Jesu ljus med Satanistkyrkan. Varje dag ser jag ljuset. Jesus är bättre än sex, än droger, att se ljuset är att flyga högt på välgång åt andra, man vill göra det trevligt för andra och knyta djupa kontakter, man är nöjd i nuet. Jesus visar mig en liten strimma ljus, så liten att jag ska veta att jag ska gå Jesus väg i Satanistkyrkan, varför annars skulle Jesus visa mig en tunn strimma ljus varje förföljande dag, när jag som satanist driver en förening, församling, men hela tiden ser Jesus som profet i visioner av ljus, ljus, ljus. Jesus håller ett avstånd från elaka människor och flyr konflikter, håller sig bara där det goda eller martyriska finns, lammen och fåraherden. Han är feg i strid för att han bojkottar delaktighet i kriget, drar sig undan, och avskyr vulgärt språk. Är man arg så mottar man ej hans närvaro, man måste vara god i hjärtat för att få möta honom när man ber i kyrkan. Utblottade människor med oskuldsfulla hjärtan gillar han, som lever efter kristen etik och är snälla. Han beblandar sig med dem, kan delta på jorden om han så vill, men de unkna, snikna hjärtana får ej besök, och får leva i misären. Om du undrar varför du har problem, så är det för att du straffas av Satan får en synd du har begått, t ex för sin ateism eller brist på moral och etik. Du kanske inte skänker dina pengar till välgörenhet eller inte tror på Gud. Ta reda på vad du gör för fel, så att du kan reparera det och därmed sluta straffas. Så enkelt är problemlösande, av alla de slag: ta reda på varför Satan, i kristendomens namn, straffar dig, och åtgärda synden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar