söndag 22 januari 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 240

Jag vill prata om förlåtelse, för jag är en syndare. Jag är lat och ägnar mig ej tillräckligt åt fattigvård och politik. Jag är småaktig och tarvlig, jag är däst och vanlig. Jag är en vanlig människa. Förlåt mig Satan och Gud för att jag är en syndare. Låtom Jesus då tala om förlåtelse! Jag känner mig som en syndare, känner mig smutsig, känner mitt eget rena samvete längta efter ljus. Låtom mig tro på Jesus! För mina synder gör mig desperat efter rening från smuts, jag vill bli botad, förlåten och vit, från min tarvlighet och simpelhet som en vanlig lat människa. Om jag har febriga ögon, giv mig tårvätskedroppar, om jag därtill ser dåligt, ge mig glasögon, så att jag kan se dig, om jag ej kan höra, bota de blinda, så att vi alla kan höra Gud och Jesus. Låt oss se. Låt oss be, men inte tala för egen vinning, för egen lisa, utan för bröder och systrar. Om du har reumatism, be för alla reumatiker, om du sänks ner på botten; be för alla under dig, var en slav åt eländigheten, solidariteten, förgör dig själv. Låt mig skriva om Satan, på Satanistkyrkans hemsida och kommande broschyr, låt mig aldrig sluta, ty depressionens material är evigt, utforskandet en rymd, ett universum av sorg och smärta. Låt mig hitta de små orden och den stora tanken. Låt mig flöda om Satan, Hallelujah. Se den svarta layauten och den gråa skriften. Grått är Satanistkyrkans färg, emedan andra satanister anser svart vara satanismens färg, då är det protestantiska-satanistiska samfundets färg grått. Låtom Guds hat ta sig uttryck via Satan. Låt mig dyrka Satan. Låt mig motta hans straff, för jag är uppnosig emot Gud, låt mig bli en ödmjuk slav, spotta på mig för att lära mig Gudstro, lär mig bli en slav som enbart kan tala Hans namn, amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar