söndag 22 januari 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 235

Man ska varje dag tacka den gud man (valfri) väljer att tro på, dvs man kan Tacka Jesus, Allah osv för att man går igenom dagens prövningar och tortyr. Tack Satan för tortyr och hårda läxor under dagens ångest. Tack Satan för negativism. Tack Satan ska man säga. Tack Satan för amfetamin och heroin. Tack Satan för att flyga, jag flyger så jävla högt på droger. Tack Satan också för all tortyr. Säg "Tack Satan" varje dag om du är munk i Satanistkyrkan, låt det bli din bön, din dagliga varje dag åminnelse av Satans gåvor. Bönen du ber börjar med "Tack Satan för..." och så säger du en tortyr han gett dig i din vardag var dag, tänk på det negativa i vardagen och lägg märke till de depressiva detaljerna istället för de ljusa. Tack för prövningar och tortyr. Tacka för att han finns. Tacka för att han plågar dig, med läxornas intellektualistiska sorg. Tacka med tacksamhet för de lärdomar och läxor som depression och ångest ger. En depressiv människa, pessimistisk, är en intellektuell människa, ty pessimism är de intelligentas lära; att livet är meningslöst osv. Men Gud lär att livets mening är att inte dö, att behålla liv till varje pris emot meningslöhetens död och intethet. I livet ska man leva för att prisa Gud och hylla hans namn. Man ska, om du finner det meningslöst att leva, leva för att propagera Gud till ateisterna, omvända och frälsa med Jesu budskap. Vad leva för mer än Guds maskulina kraft och muskler? Men Satanistkyrkan hävdar Satan stå högre än Gud i hieraki, som intressesfär. Han är intressantare, intellektuellare och viktigare än den mer gladlynte Gud. Som depressiv är Satan mer intelletuell i hjärnan medan Gud är neutral mellan Jesus och Satan i hat eller kärlek. Gud straffar och belönar, himmel eller helvete. Gud är rättvis och moralisk, har kristen etik. Den gudomliga rättvisan finns och alla ska få sin belöning till sist, efter död. Då straffas syndarna och mobbarna och lammen och martyrerna får änglabröd. Munken i Satanistkyrkan benämns inom kristendomen vara martyr, ett offer för mobbing och glåpord från Babylons syndare. Man vill fly till Babylons nöjesmaskin, men munken måste hindra den impulsen och bestå i smärta, emot sin vilja. Munken ska säga "Tack Satan" varje dag. O Heliga Gud Hallelujah vad jag är lycklig över Satans och Guds existens! O Store Gud vad jag är lycklig över kristendomen, som förgyller mitt lumpna liv i guld. Tack Satan för min ynklighet emot Guds storhet, tack Gud för att jag får äran att prisa dig och din tron. Tack för att jag är liten och tjänar Jesu godhet. Hallelujah vad jag är lycklig över Jesu bröd! Tack Satan för att du lär mig som kristendomens profet om Gud och Jesu välgörenhet. Tack Satan att du lär mig om Jesus. Satan är kristendomens profet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar