söndag 22 januari 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 243

Förlåt mig, Jesus, för allt. För alla synder jag glömt. Lär mig alltid att kämpa för att bli en bättre människa. Lär via tortyr mitt hjärta att bli godare mot min broder. Alltid gör man nåt fel, om man ej är uppmärksam på sig själv, vilket munken är, och alltid har asketismen och fattigvården för ögonen, varje dag, när man vaknar tills man sover. Då är man ren och tom och diciplinerad, så att man ser varje tanke man tänker. I inre tomhet ekar tanken högre, tanken på Gud. Självmedvetenhet är viktigt, liksom självdiciplin, för satanistmunken. Att rensa sin hjärna från onödigt skit, till förmån för tomhet. Då kan man i tystnaden tänka på Satan och Gud. Försaka ett arbete till förmån för arbetslöshetens tomma dagar med tid att tänka på politik och volontära på fattigvård, varje dag ska tänkas eller skrivas eller talas en politisk tanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar