söndag 22 januari 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 239

Låt mig tala om Jesus förlåtelse och det eviga ljuset, ljuset som aldrig slocknar, i mitt inre, min godhet, min inre renhet, utanför all synd, allt skit, skiner Jesu ljus. Låt mig tro det, för att orka leva. Jag är värdelös, jag är lump. Låt mig tala om Jesus och bli frälst från min lumpna snikna mänsklighet till helighet. Satanistkyrkan är Jesus-Satans protestantiska-satanistiska församling. Protestantism är den av de kristna religionerna som är mest Jesus-troende, de andra håller Gud som främst. Lär dig därför som satanist att tala om Jesus ljus främst i Satans mörker. Jesus, visa mig alla dina änglars vitaste bländande ljus, deras eld, deras färgsprakelse, mitt i Satans bleka torra sorg, som är denna kyrkas hela bas. Bränn upp mitt hela trossystem. Förlåt mig, förlåt mig. Förlåt mig, Jesus, för mina satanistiska synder, för att jag är satanist. Må Satan tyna med sitt hat, lär mig att älska, rena mig, hjälp mig förlåta min broder med rent hjärta. Låt mig sammanbinda Jesus med Satan, låt mig evigt va ren, som en sten inuti, inunder huden. Låt en satanist ropa efter Jesus, är masterplanen. Skona mig, för jag är satanist. Likt en nunna i Satanistkyrkan en gång mötte ett finskt satanistsällskaps rop på Jesus ljus emot satanismens ondska, skall vi också ropa på bot mot Satans dampaktiga hat. Rena mig Jesus, för jag har syndat; jag är satanist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar