onsdag 2 februari 2011

Satanistkyrkans syn på satanism 81

Jag stirrar in i det tomma intet: ett svart hål. Det är Helvetet. Det är Satan som söker kontakt. Då gäller det att lyssna. Det är en av de saker som meditation innebär, att lyssna på tomheten och höra den kalla på en, och märka vad den vill. Vad vill Satan mitt i tomheten? Varje dag ska vi i meditation tänka: jag är så tacksam för att Satan har arrangerat mitt liv sådant det är nu, med allt elände och all tomhet och menlöshet. Jag är så tacksma för att han lär mig hur det känns. Det är en lång och krokig väg att gå men den leder till ökad självsinsikt, ökad allmänbildning och högre intellekt. Människor är falska och tråkiga. Lita bara på dig själv och Satan. Satan finns alltid med dig och ställer alltid upp. Han ber oss söka vårt yttersta (ty han är extremist) för att finna ett vakuum. Tristessen ska utnyttjas till depressivt/satanistiskt tänkande. Vad är meditation? Det är tankediciplin. En satanist lär sig att balansera på gränsen till depression/ångest, och lära sig hantera mittfåran, liksom de båda stupen via hjärnslig kontroll. Vi mediterar (undersöker) om depressionens beståndsdelar och lever i nuet dvs stannar i tomheten. En munk blir en slav åt Satan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar