onsdag 23 februari 2011

Satanistkyrkans syn på satanism 109

Det finns 2 sätt att reagera mot att bli mobbad av förtappade människor. En mobbad kan känna sig dålig men också bättre än de idiotnollor som mobbar, överlägsenhetskänsla väcks. En viss styrka man får när man är mobbad, blir modig av kritik, kanske ej ibörjan men såfort man vänjer sig, blir av kritik ej rädd, lär sig se att kritiken är innehållslös, för att du är elit och de är puckon. Lär dig ta kritik som ej skäl att ändra på sig utan att ignorera. Mobbing sägs väcka mindervärdighetskänslor hos offret, men Satan lär alltså att det finns ett ytterligare sätt att reagera: att bli stark av mobbingen. Man lär sig bli osårbar. Inget kan nå mig, ingen kan nå mig, kritiken tas inte in på djupet utan passerar mig obemärkt. Man känner sig stark och oigenomtaglig. Man lär sig växa för varje hatfull kommentar, växa till proportioner som är vida överlägsna mobbaren. Man lär sig förutom att bli stark som sten också att bli modig från rädsla. Mobbarna lär mig att jag är bäst. Att jag är elit och de är underlägsna, för jag gör inget fel men de mobbar ändå. Jag mobbas för att jag är ovanlig och sticker ut på något sätt, men den utstickningen är elitism och jag är därmed speciell, genialisk, bättre än de flesta. Satan söker efter ovanliga människor. Extra smarta människor mobbas ofta av medelsvensson, i vuxen ålder. Man tror att mobbing hör skolåldern till men vuxna människor mobbar och diskriminerar ständigt sina medmänniskor. Dessa nollor kommer aldrig att nå långt i livet, medan mobboffret lär sig djup kunskap av mobbingen och lär sig ifrågasätta och reflektera över sin egen roll i samhället, sitt eget liv gentemot döden och andra lärdomar. Jesus brukar förlåta mobbarna eftersom de är efterblivna och inte förstår vad de gör. Satan brukar mana till hämnd och en annan strategi är att ignorera mobbaren genom utfrysning och tystnad. Hur du än väljer att reagera, så minns Satans lärdom: du är bättre än dem. Bli stark av mobbingen för du är osårbar som sten, ingen kan nå dig, du växer för varje dag i lärdom i Satans skola, mobbarna får dig att känna många slags reflekterande känslor som du kan växa i kunskap av. Du lär dig ifrågasätta dig själv som livsexistens/människa i tillvaron, precis som Satan vill att vi ska göra. Du är bättre än mobbarna och du är stark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar