torsdag 26 maj 2011

Satanistkyrkans syn på satanism 159

Stanna kvar.
Satan utväljer de smartaste människorna ur människohopen, till att bli satanister, ty Satan har sökt i hopen och hittat sin utvalda, som han omgör till satanist. Denna ansätter han, otacksamt, med sin egen Satansångest, så att satanisten faller ner i depression. Satan säger: Känn som jag, förstå mig. Lämna mig inte, aldrig, tills ditt hjärta exploderar av ångest. Satan ber: ingen förstår mig, du är en av få, ökandes, som har kapacitet att förstå mig, och vi skall bli vänner. Jag lämnar dig inte, underkasta dig mig, bli min slav. Du skall dela mina känslor, känna min ångest. Du är utvald, till ett miserabelt liv fyllt av elände, men också med solens strålar sipprandes i en sällsam stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar