onsdag 30 januari 2013

Satanistkyrkans syn på satanism 476

Var ideal, och lev idealt, varje dag. Lev som du lär, i ditt kloster, lev med Jesus som förebild. Han botade de fattiga och sjuka, han helar… och renar. Vänd dig till Satan varje dag självuppoffrande. Tänk på Jesus, Satan, ty båda voro likvärdiga. De äro: jämlika. Lev såpass att du aldrig väcker Satans agg. Han blir lätt; arg. Arbeta dig till en bättre människa, satanist, delta i Jesu välvårdsarbete. Livsändamålet är att ej väcka Satans vrede, vara så ödmjuk och självuppoffrande som möjligt. Vrede, vilken är snar och ständigt hotande för slaven: munken, tämjd i bojor, Satans bojor. På min rygg, vilar han, med knivar som ständigt hugger. Tack. Satan är stingslig och känslig. Vi frågar varje dag: hur mår du? Vi delar din väg, Satan, om än den är svår, helvetisk för dig att vandra, Satan. Satan, jag älskar dig, men du lider. Ingen lider som Djävulen. Låt mig, därför, dela det, dela de unika känslor som skola tillfalla alla, ej bara dig. Lägg på mig din börda. Du går på nålar, du faller samman av panik… jag känner dig och din oro, jag vet din personlighet: oroad, är ditt främsta drag. Oro, hat och sorg, voro de tre. Han hatar mig, han oroar sig, han är; depressiv. Tröst och badd voro det fjärde: han har förmåga att läka, gärna med Jesulika medel. Vi munkar ska anamma Jesu lära för att trösta Satan, som finner lisa i detta. Jesus, visa oss hur man gör, för att sopa bort känslorna, för att rena sitt inre. Känslor är av ondo, och ska stävjas. Målet för munken är att meditera sig till tomhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar