måndag 28 januari 2013

Satanistkyrkans syn på satanism 473

Jag är bara skit enligt Satan, han hatar mig och klagar på mig, allt jag gör är fel. Jag måst ha åtnjutit för mycket, jag måst vara för okunnig – något fel är det på mig, detta visar han. Jag må ha njutit – får aldrig ske. Min ångest och depression, måste öka. Min panikattack… kväva mig. Satan, visa mig djup sorg. Visa ditt eget inre liv och dela med mig de negativa känslor du själv inhyser: om du lider så vill jag ock så göra; låt mig dela ditt mående. Satan är överkänslig och mår dåligt över det. Han är av Gud skapad till känslornas yttersta, för att kunna kritisera, felfinna och på andra sätt upptäcka – synd. Synd och glädje vore detsamma. Att må bra emedan andra – såsom Satan – mår dåligt, borde förbjudas. Ett samhälle där jakten på lycka går över lik – som i Babylon. I ett sådant samhälle måste vi kristnas, lyssna på KDs röst, dämpa oss och finna Jesus; asketen, den enkla, fattiga, bojkottande och mediterande. Fråga Satan varje dag hur han mår. Jag måste alltid tro att Satan hatar mig och min snikenhet. Lev enkelt, utan behov. Avgör dig alla vanor och behov du har i livet, och skala av livet till det yttersta, en tom vardag, lägenhet utan attiraljer, ansikte utan smink. Stå enslig inför Satans och Jesus ögon och visa dem hur lite behov du har av mänsklig småsinthet. Det är ett helvete att va (kristet) duktig, man får bara skit för det, emedan andra människor njuter. Satan är arg och straffar. Be om Jesu gåva: lättnad och enkelhet, avgörandet av behov… valfritt är att likt Jesus hela de sjuka och fattiga, om man ej föraktar svensson såpass, där dock de fattigaste vara elitister enligt religionen. Om du ej vet vad du ska göra en dag, så fråga Satan vad han vill att du ska göra. Skriv, om du kan, skriv ner dina tankar, din pessimistiska tankes mening – ditt påstående. Eller engagera dig i KD, Stadsmissionen, Frälsis, Svenska kyrkan, frikyrkorna… fattigvård för de mest lidande bröderna, dvs de mest intellektuellt erfarna – de fattigaste voro intellektuell elit. Dessa kan du hjälpa – i kristen välgörenhet i Jesu namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar