lördag 18 februari 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 263

Be varje dag: Tack Satan... och Förlåt Satan... för att bli en bättre människa, mindre syndare, mindre lat. Förlåt Satan att jag inte tänker mer på de lidande... Tack Satan för mitt hat, min missunnsamhet, min bitterhet, min misantropi, min ensamhet. För en munk har få eller inga vänner, flyr folksamlingar och är misstänksam mot all masshysteri, söker sig till det udda. En munk är i grunden inåtvänd, skyr folksamlingar, pratar inte strunt och umgås inte med förtappade människor, och eftersom förtappade är flertalet, så har han få vänner. Munkarna och nunnorna ämnar, vart de än bor i Sverige, vara en intellektuell vän att vända sig till, men syftar inte bli för närstånde och djup kontakt, eftersom evig ensamhet för att nå Satan och hans djävular bättre, är att förespråka. Munkar och nunnor ger varann psykiatriskt stöd, i sin gudstro, men den mesta kontakten sköter munken själv med Satan och djävularna - de har kontakt. Satan är glad över de få satanister som finns på jorden, har han uttryckt, och önskar flera bliva, och därmed ser han till att hålla direktkontakt med satanisterna, munkarna, nunnorna och prästerna, eftersom han är tacksam över de som sökt sig till honom, i mytens land. Satanistkyrkan står i kontakt med Satan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar