söndag 12 februari 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 254

8 satanistiska Böner
Man ska alltså be: Tack Satan… för… En annan bön än Tack Satan man kan säga är Förlåt Satan. Förlåt för att jag… ej är en bättre människa/satanist. Förlåt att jag ej underkastar mig dig tillräckligt mycket, ej är ännu lyhördare för dina tortyriska ledtrådars lärdomar om människopessimismen och misstron. Förlåt Satan att jag inte frågar hur du mår oftare. En tredje bön är: Jag lovar… att… vilket liknar de pakter som Satan ju är särkskilt förtjust i. En fjärde är: Jag ska hjälpa dig… Satan… att… och då va lyhörd för hans ledtråd om vad han vill ha hjälp med gällandes att öka satanismen som religion i t ex rentvättat rykte. Vi ska nedan lista 8 böner man kan variera att be till Satan varje dag eller varje vecka; hurpass intensiv och avancerad nivå du vill ha väljer du själv, men som munk/nunna rekommenderas man att be alla 8 bönerna varje dag, det är OK att återupprepa samma löfte/bön ofta och ej alltid komma på nya saker att lova. Satan har inte alltid tid att personligen lyssna på/svara på bönerna, men skickar en annan djävulskamrat att ta emot ditt meddelande; denna smådjävul kan du prata med. Säg en av dehär bönerna per dag eller några några ggr i veckan, om du är "satanist" och alla varje dag om du är "munk".
1. Tack Satan för att… (du ger mig insikten/lärdomen att… eller tortyren idag jag fick, som omvänds – lidandet – till något positivt i Tacket)
2. Förlåt Satan för att… (jag inte är en bättre mänska mot dig och de lidande)
3. Jag lovar Satan att… Mina mål och delmål är… (kontrakt och punktform)
4. Jag ska hjälpa Satan att… må bättre genom att… (göra honom en privat tjänst)
5. Idag ska jag… hjälpa andra indirekt... Jag ska utnyttja varje dag till max för att hjälpa min broder… med varje överskottsenergis fritid ägnat åt politik eller välgörenhet… Idag ska jag volontära på följande sätt… Tänk varje dag/kväll: hur utnyttjar jag dagen/energin till max…
6. Jag kontaktar Satan eller hans djävular idag… för att fråga dem vad jag ska göra för att bli en bättre satanist och hur det går i Helvetet och hur de mår…
7. Tortera mig idag… Prata ej babytalk med Satan utan be honom tortera mig idag och tvinga mig att prestera, be han berätta en kritisk detalj om mig som jag ska förbättra…
8. Jag lovar att hämnas… att "märka" och hota folk, minnas oförrätter och syndare och på lång sikt hämnas genom t ex våld, bojkott, tystnad osv mot ickesatanister…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar