lördag 18 juni 2011

Satanistkyrkans syn på satanism 184

Satan, jag behöver dig. Denna bedjan har munken ständigt. Satan, hjälp mig. Nu faller jag, Satan, nu orkar jag inte mer. Nu vet jag inte vart jag ska ta vägen, vänder mig då till dig och din trygghet, pålitlighet, styrka och uthållighet, du härlighet, djävulsskönhet, dyrkar. Jag behöver dig, därav dyrkar dig, därav lärt känna dig, som ett behov utan slut (för gränslös är min kärlek till dig Satan), en slavdrivare utan slav. Låt mig bli din slav, du härlighet! När svindeln ej förstår chocken, av livets outhärdlighet som är ofattbar, lidandet som är oförståerligt, då söker du dig till Satan och han säger: bli min slav och jag ska giva dig allt. Satan, jag behöver dig, jag därmed älskar dig, O store Gud, vilken du är. Lyd mig och du ska bli fri, tala mitt ord: Satan, och du ska få tiofalt tillbaka, han säger. För växandet av hans rykte, är något han vill ha inför 2000-talet. Ge honom det, du slav, tala hans ord! Sprid hans härlighet! Sprid den kärlek som får ditt hjärta att explodera av att till brädden vara fylld med kärlek så kärleksfull, tala ordet Satan och Djävulen, ut till folkmassan, du slav, du talesman, du munk, du satanist. Den traditionella satanisten tycker att satanism är hemligt, och ej ska spridas till förtapppade utan hållas inom gruppen. Church of Satan har anklagat Satanistkyrkan för att sprida ut hemligheter på internet. Men det har blivit 2000-tal, Uppenbarelseboken är nära, och sannnigen ska vecklas ut. Tala Satans ord, ut till förstochfrämst de kristna, de protestantiska, och sedan till övriga världen, Domedagen kommer, och ingen ska skonas! Ordet på din tunga, Satans namn, ska öka över världen och mörklägga all annan religion än kristendomen, protestantismen, svenska kyrkan, den enda rätta tron. Gud och Jesus ska tala Satans namn, och hävda Satans härlighet. Bibelbokens Satansupprättelse, kommer att storma ut över människan och sprida den enda rätta tron: protestantismen. Bibelbokens Satansupprättelse, talar Satans namn, Jesus och Gud och Maria och Josef talar Satans namn, det heliga namnet, ut till 2000-talet, ty så har Bibeln skrivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar