lördag 2 juni 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 305

Lägg dig och vila ett tag, det hjälper mot ångest, fysisk smärta och oro. Positivt tänkande går lättare om man tar det i punktform, för att bara vagt och allmänt ”tänka positivt” går svårt om ej uppdelas i mikroskopiska delar, ett punktprogram, en lista, en uppdelningsdissekering av problemet, så löses det. Om man har ett olösligt problem, dissekerad det till småbitar med alla sina symtom, och lös bit för bit. Jag har vant mig vid att se allt positivt, varje nedfall som något att vinkla till en positiv lärdom, allt som går snett i vardan ser jag som Satans straff, att skärpa mig, samt hittar det positiva i det hela. Jag noterar bara det som är positivt, vanesak, och det negativa är positivt. Vinkla dina problem till något positivt t ex lärdom, erfarenhet eller belöning efter straff. Satan är med dig som ”terapeut” och guidar dig mellan ont och gott, glädje och sorg. Lev moraliskt enligt konservativa, traditionella regler, bota synd med botning, bota dig, straffa dig, be om nåd! Bikta dig, be andra piska dig, be till Djävulen att straffa dig för din synd, trots att den varit minimal, för som munk syndar man ibland minimalt, jag själv, vi, och måste då motta Satans straff eller ge en vedergärning, en positiv eller satanistisk straffhandling som uppväger. Munkens mål är att bli syndafri, men det tar åratal av övning för att nå den perfektionistiska asketismen, en nästan buddhistisk meditation. Satanistkyrkan inspireras av buddhism lätt, liksom av alla religioner på hela vår jord, vilka alla är liknande varann, i att skänka pengar till sin broder och leva i kloster. Meditation, asketism, ekonomisk fattigdom och fasta ingår i alla religioners klosterliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar