lördag 31 mars 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 276

Straff och belöning i perioder eller en gång per dag, man får inte en ljusglimt utan noga utvalt mörker därefter, för om ändock av Guds skaparhand rättvis, så är Satan lagd åt det negativa och vill hellre straffa än belöna, även om han dock är rättvis så snål. Man får ingenting gratis utan strapats, och de som lever i glans kommer att straffas på den yttersta dagen. Skillnaden mellan de lyckliga och olyckliga skola bli synlig, där den som lidit mest ska belönas mest. Varför är du arg, Satan? Fråga honom det varje dag: varför är du arg på mig, och straffar mig? Är du arg pga att jag förlustat mig under en av mina bra perioder - vilket därför ska förbytas mot en negativ? Varefter man kan lita på alltid en dålig period kommer. Positiva lärdomar en negativ dag - Tack. Tack för att du lär mig rätta till misstag och hela tiden kritiserar mig tills jag blir - därav - en bättre människa. Alltid gör man nåt fel, och en munk kan alltid perfektioneras till det yttersta av mänsklig ansträngning - hjälparbete till de lidande samt satanistisk dyrkan och spridande av Satans lära samt personligen hjälpa Satan att må bättre, vilket han gör om fler negativiseras och blir satanister, dvs anti-hemlighetsmakeri som den traditionella satanismen tycker: vi däremot anser att Satan mår psykiskt bättre ju fler satanister som finns på jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar