söndag 11 mars 2012

Satanistkyrkans syn på satanism 267

Ångest är skapad av Satan, för att straffa dig. Har du
ångest eller ett ångestanfall, så fråga dig: vad vill Satan ha ut av mig? Fråga
Satan: varför straffar du mig? Vad ska jag göra för att du ska bota mig? Om man
har ett problem, så ska man lösa det. Med Satans olika känslomässiga
dimensioner. Om man är lyhörd får man se en glimt, en strimma ljus. Balansgång
och tolkningsfråga vad som är mål, mening… känslor och glömska och mediciner
kan förvanska fakta: fakta är en tolkningsfråga, en känsla. Känslor är ej fakta,
livet är en tolkningsfråga. Ångest går att reglera. Och varför har jag en
ångestattack? Det är ett straff från Satan. Man har ett val: att tycka synd om
sig själv eller ta sig i kragen, att vältra sig i det eller leta utvägar. Det
är ett straff av Satan han menar nåt med det, det är en ledtråd, t ex att nån i
din omgivning mår så dåligt som du ska hjälpa. Om man vet varför (satanistiskt)
man har ångesten, så försvinner den. Har du ej bett din bön? Har du ej skött
din Satanspakt? Har du ej tänkt på Satan tillräckligt varje dag? Har du syndat?
Har du ej tackat Satan? Dessa är de vanligaste skälen. Är du, satanist eller
ej, ej tillräckligt satanistisk/kristen, så kan Satan ansätta dig, tills du
tror på honom och hans Gud. Han ansätter bara dem med potential till att tro,
veta, ej de lättjefulla syndarna. Ångest eller depression är bara till för
intelligent/intellektuellt (självlärda människor) folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar